Vakfımız 1988 yılında 28 demiryolcunun bir araya gelmesiyle TCDD’ nin gelişmesine katkıda bulunmak ve TCDD Personelinin sosyal ihtiyaçlarını karşılamak, kalkınma ve dayanışmalarını sağlamak amacı ile “TCDD’Yİ GELİŞTİRME VE TCDD PERSONELİ DAYANIŞMA VE YARDIMLAŞMA VAKFI” adında vakıf kurulmuştur.

TCDD çalışanlarına ve emekli personeline sağladığı yüksek yatırım getirisi ile TCDD Vakfı, 20 yıldır kesintisiz ve kaliteli hizmet sunmaktadır.

Değerli Üyemiz;

Toplu Ödeme Fonu yönetmeliğimizin 13.madde’sinde belirtildiği üzere EMEKLİLİK ve İSTİFA ödemeleri 15 Ekim 2019 tarihinden Nisan 2020’ e kadar ödeme yapılamayacağını bildirir anlayışınız için teşekkür ederiz.

TCDD’nin Bağlı Ortaklığı TÜVASAŞ’ta kurulumu tamamlanan “Demiryolu Araçları Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası” 19 Haziran 2019 Çarşamba günü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan‘ın katılımıyla hizmete açıldı.

TURHAN:“Nihai Amacımız, Milletin Demiryolu Sevdasını Tam Manasıyla Hayata Geçirmek”

Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit Turhan, ulaşımın bir ülkenin gelişmişliğini tüm çıplaklığıyla ortaya koyan en görünür kriterlerin başında geldiğine işaret ederek, ülkemizde başlatılan ulaşım seferberliğinden demiryollarının da payına düşeni aldığını kaydetti.

Bakan Turhan,  konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Neredeyse yarım asır boyunca tek bir çivinin dahi çakılmadığı, adeta yok olmaya terk edilen, artık insanların unutmaya başladığı demiryolu, yeniden hayat bulmuştur. Neticede bakımsızlıktan çürümeye terk edilen hatlar yerlerini modern olanlarına, kağnı gibi giden trenler yerlerini yüksek hızlı trenlere bırakmaya başlamıştır. Şehirlerimizi demiryoluyla birbirine bağladığımız gibi kıtaları da bağladık. Yani Pekin'den Londra'ya kesintisiz demiryoluyla ulaşmak mümkün hale geldi. Marmaray, Gebze Halkalı Banliyö Hattı, şehir içi metrolar, Yüksek Hızlı Tren hatları, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi gibi reform niteliğindeki hizmetlerdir. Daha geçen hafta, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesinin Çerkezköy-Kapıkule kesimini yapmak için Avrupa Birliği hibe kredi fonlarından yararlanarak ihalelerimizi yaptık ve sözleşmeyi imzaladık. Nihai amacımız, 100 yıl önce dişinden tırnağından artırarak Hicaz Demiryolu'nu yapan bir milletin, demiryolu sevdasını, demiryolu rüyasını tam manasıyla hayata geçirmektir."

“Yerli ve Milli Demiryolu Sanayisinin Geliştirilmesine Büyük Önem Veriyoruz”

Turhan, bunları yaparken, yerli ve milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesine büyük önem verdiklerinin altınını çizerek, ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturduklarını vurguladı. Turhan, Sakarya'da hızlı tren ve metro araçları, Çankırı'da hızlı tren makasları, Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara'da yine demiryolu travers imalatları, Erzincan'da ray bağlantı malzemeleri üreten tesisleri kurduklarını anlattı. 

KARDEMİR'e yüksek hızlı tren rayları ürettirmeye başladıklarını, Kırıkkale'de tekerlek üretimi için Makine Kimya ile iş birliğine gittiklerini dile getiren Turhan, "Yerli üretim çalışmaları kapsamında sadece 2018'de 150 yeni nesil milli yük vagonu ürettik. TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ tarafından 2018'de toplamda bin 33 konvansiyonel yük vagonu ürettik. Dünyada 4. ülke olarak, dizel ve akülü olarak çalışabilen hibrit lokomotifi prototip olarak ürettik. Milli sanayimizin temellerini ülke sathında kökleştiriyoruz yayıyoruz." dedi. 

“Yüksek Hızlı Tren Setleri Üretimi İçin Geri Sayım Başlamıştır”

TÜVASAŞ'ın yaşadığı değişim ve dönüşümün, kısa zamanda demiryolu sanayisinde ulaşılan başarıyı çok net özetlediğini aktaran Turhan, şunları kaydetti:

"1951'de Vagon Tamir Atölyesi olarak kurulan TÜVASAŞ, bugün Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline gelmiştir. Değişen ve gelişen dünya koşullarını iyi okuyup, iyi analiz eden TÜVASAŞ, sektörde rekabet potansiyelini yükselterek hedeflediği stratejik dönüşümünü tamamlamak suretiyle bugün hepimizin gurur duyduğu bir işletme konumunda. Bu sayede ülkemiz raylı taşıtlar alanında dışa bağımlılıktan kurtulmasının yanında ekonomimiz de önemli kazanımlar elde etmiştir. İnşallah, Milli Elektrikli Tren Setlerinin tasarımı ve üretimi görevinde de başarıya ulaşılacaktır. Bu manada açılışını yaptığımız bu tesis, çok büyük önem arz etmektedir. Burada üretilecek Alüminyum Gövdeli Elektrikli Tren Setlerinin ilki, inşallah yılsonunda raylara indirilecektir. Bu projeden elde edilecek bilgi-birikim ve teknik kabiliyetlerle tasarım çalışmaları devam eden 225 kilometre hızındaki Elektrikli Tren Setleri de 2020 yılının sonunda raylarla buluşacak. Yani TÜVASAŞ'ın Yüksek Hızlı Tren setleri üretimi için geri sayım başlamıştır."

Bakan Turhan, açılışı yapılan fabrikada görev alacak 65 işçi ile 10 mühendise başarılar dileyerek, stratejik önemdeki bu fabrikayı ülkeye kazandırarak bu işten alnının akıyla çıkan TÜVASAŞ ailesini de kutladı. 

UYGUN:TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ’ı Küresel Şirket Olmaları İçin Destekliyoruz”

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun ise Yüksek hızlı demiryolları başta olmak üzere; hayata geçirilen şehir içi raylı sistemler, lojistik merkezler, elektrifikasyon ve sinyalizasyon, çeken ve çekilen araç filosunun yenilenmesi projeleriyle demiryollarında büyük bir değişim ve dönüşüm yaşandığını kaydederek, demiryolu taşımacılığını halkın öncelikli ulaşım tercihi yapmaya yönelik olarak devam ettirdikleri projelerin yanı sıra ülkemizde yerli ve milli demiryolu sanayisinin oluşturulmasına da gayret gösterdiklerinin altını çizdi.

Bu amaçla, 15 Haziran Cumartesi günü, TÜBİTAK işbirliğiyle; TCDD ve Bağlı Ortaklıklarının katılımıyla yerli ve milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların da değerlendirildiği bir çalıştay gerçekleştirdiklerini hatırlatan Uygun, “Bağlı Ortaklıklarımız TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ’ı da yerli ve milli üretime yönelik projeler ve dünya pazarlarında rekabet edebilen küresel şirket olmaları için destekliyoruz.

Memnuniyetle ifade edebilirim ki bu konuda da önemli mesafeler kat edilmiş, söz konusu bağlı ortaklıklarımızın her biri, ürünleri dünya pazarlarında kolaylıkla alıcı bulabilen uluslararası şirket olmuşlardır.” dedi.

“TÜVASAŞ’ın Alüminyum Gövde Üretim Fabrikasını Kurma Başarısı, Her Türlü Takdirin Üzerindedir”

Şehirler arasında rahat, hızlı ve konforlu yolculuklar için ihtiyaç duyulan yerli Dizel Tren Setlerini başarıyla üreten TCDD’nin Bağlı Ortaklığı ve Milli Kuruluş TÜVASAŞ’ın, hızlı tren ve şehir içi raylı sistem araçları için Alüminyum Gövde Üretim Fabrikasını kurma başarısının, her türlü takdirin üzerinde olduğu değerlendirmesinde bulunan Uygun, Demiryolu Araçları Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası’nın hayırlı olmasını dileyerek, “Vagon Tamir Atölyesi” adıyla 1951 yılında kurulan TÜVASAŞ’ın, 99 depreminden sonra  küllerinden doğarak bugünlere gelmesinde ve bu projede emeği geçen herkese şükran ve tebriklerimi arz ediyorum.” diye konuştu. 

Konuşmaların ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan beraberindekilerle birlikte açılış kurdelesini kesti.

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, resmi ziyaret için ülkemizde bulunan Güney Kore Demiryolu Şebekesi İdaresi Başkan Yardımcısı Jun, Man-Kyung ve beraberindeki heyete, Milli Mücadelede Atatürk Konutu ve Demiryolları Müzesi’ni gezdirdi.

Osmanlı’dan bugüne demiryolu tarihine ışık tutan eser ve objeler hakkındaki bilgileri TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun’dan dinleyen Kore heyeti, Müzeye hayranlıklarını gizleyemedi.

1892 yılında Osmanlı tarafından inşa edilen ve 1856’dan günümüze kadar demiryolları ile ilgili eserlerin sergilendiği Müzeden çok etkilendiklerini anlatan Güney Kore Demiryolu Şebekesi İdaresi Başkan Yardımcısı Jun, Man-Kyung ve beraberindeki heyet,“Müzenizi çok beğendik ve çok etkilendik. Zamanımız kısıtlı olduğundan sadece Demiryolları Müzesi’ni gezebildik. Bir daha ki gelişimizde daha fazla zaman ayırıp Milli Mücadelede Atatürk Konutu ile Atatürk’ün yurt içi seyahatlerinde kullandığı vagonu da gezmeyi çok istiyoruz.” şeklinde duygularını aktardılar.

MİLLİ MÜCADELEDE ATATÜRK KONUTU VE DEMİRYOLLARI MÜZESİ

TCDD Ankara Gar Kompleksi içinde yer alan bina Milli Mücadele yıllarında komuta merkezi olarak kullanıldığı için “Direksiyon Binası” adıyla da anılmaktadır.

1920-1922 yılları arasında alınan birçok önemli karara ev sahipliği yapan milli mücadelenin karargâhlarından olan Direksiyon Binasında;

. Kurtuluş Savaşı’nın hareket planları hazırlanmış,

. 21 Ekim 1921 tarihinde, Fransa ile yapılan Ankara Antlaşmasının görüşmeleri ve İmza Töreni gerçekleşmiş,

. 23 Nisan 1920 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kurulması ve 23 Nisan’ın Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmasının kararları alınmış,

. "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir." sözü de Ulu Önder tarafından ilk defa bu konutta telaffuz edilmiştir.

TCDD, Atatürk’ün aziz hatırasını yaşatmak amacıyla, Ata’nın birinci ölüm yıldönümünü hatırlatan posta pullarına da geçmiş olan ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinde seçkin bir yeri olan bu binayı yeniden düzenleyerek, 24 Aralık 1964 tarihinde Müze olarak halkın hizmetine açmıştır.

Atatürk Konutu Müzesi, Kültür Bakanlığı denetiminde bulunan özel müze statüsündeki ilk Kurum Müzesi olma özelliği taşıyor.

Özgün kilit kemerli, köşeleri taş dekorlu ve  çatı saçakları ahşap olan taş bina, iki katlı olarak tasarlanmıştır.

Giriş katı Demiryolları Müzesi olarak düzenlenen Atatürk Konutunda, 1856 yılından günümüze uzanan demiryolları ile ilgili çeşitli belgeler, hatıra madalyaları, o dönemde kullanılan makaslar, ray örnekleri, yemekli ve yataklı vagonlarda kullanılmış olan gümüş servis takımları gibi eşyalar müzede sergilenen eserler arasındadır. Ayrıca Osmanlı döneminde kullanılan mühür, diploma, kimlik kartları, biletler, TCDD’nin tren işletmeciliğinde kullandığı lokomotif plâkaları, haberleşmelerde kullanılan telefon ve telgraf makineleri de ziyaretçilerin beğenisine sunulmaktadır.

İLETİŞİM

Balgat Mahallesi 1419. Cad. No:12
Balgat / ANKARA

TELEFON & FAKS

+ 90 (312) 311 45 96
+ 90 (312) 324 23 99
+90 (312) 324 42 42